Pokrycie Fornirem Klejonej Główki Gitary

Główka gitary już sklejona, ale nie wygląda zbyt ładnie, wprawdzie duże ubytki drewna zakleiliśmy wkładką z drewna, powierzchnia jest już wyrównana, może by ją tak polakierować kryjącym lakierem? Jednak nie, podjęliśmy inną decyzję: usunęliśmy stary lakier i okleinę z prawie całej powierzchni, nakleimy nową okleinę z forniru i polakierujemy ją.

Oklejenie Główki Fornirem 1

Kawałek forniru z orzecha kolorystycznie będzie pasował najlepiej. Mogliśmy nakleić fornir na całą powierzchnię główki, mielibyśmy mniej roboty, chcieliśmy jednak koniecznie ocalić fragment główki z logo.

Oklejenie Główki Fornirem 2

Wykonanie precyzyjnego łączenia starej i nowej okleiny wymaga uwagi i staranności.

Taśma klejąca na powierzchni forniru nie jest tam umieszczona przypadkowo. Fornir to cieniutki płatek drewna który często pęka wzdłuż słojów, taśma klejąca wzmacnia miejsce narażone na pęknięcie. Usuniemy ją dopiero po przyklejeniu forniru.

Oklejenie Główki Fornirem 3

Nakładamy klej.

Oklejenie Główki Fornirem 4

Używamy specjalnego kleju do klejenia twardych gatunków drewna.

Oklejenie Główki Fornirem 5

Klej trzeba rozprowadzić równomiernie, nie za grubą ale też nie za cienką warstwą.

Oklejenie Główki Fornirem 6

Mocne dociśnięcie gwarantuje dokładne i pewne przyklejenie okleiny z forniru.

Oklejenie Główki Fornirem 7

Powierzchnia forniru jest na pozór równa, ale to tylko tak się tobie wydaje.

Oklejenie Główki Fornirem 8

Powierzchnia forniru dopiero po przeszlifowaniu powierzchni jest idealnie płaska oraz dokładnie zrównana z powierzchnią starej okleiny główki. Boczki forniru zrównaliśmy z krawędzią główki gitary oraz lekko zaokrągliliśmy.

Oklejenie Główki Fornirem 9

Utwardzacz lakieru jest dość aktywny chemicznie i powoduje przyciemnienie lakierowanego drewna. Pokrycie lakierem podkładowym zabezpieczyło drewno forniru przed takim ściemnieniem. Ujawniło także oczekiwany kolor ciemnego drewna okleiny.

Oklejenie Główki Fornirem 10

Lakier chemoutwardzalny położyliśmy w kilku warstwach używając wałeczka. Jest to bardzo wygodne narzędzie, kiedy trzeba lakier nałożyć na niewielką, płaską powierzchnię.

Oklejenie Główki Fornirem 11

Między nałożeniem kolejnych warstw szlifowaliśmy powierzchnię papierem ściernym o gramaturze 400.

Oklejenie Główki Fornirem 12

Tak wygląda główka gitary pokryta sześcioma warstwami lakieru. Lakier którego używamy umożliwia kładzenie kolejnych warstw co 45 minut więc nakładanie lakieru może się zakończyć w ciągu jednego dnia.

Oklejenie Główki Fornirem 13

Po wyschnięciu i utwardzeniu lakieru (w tym przypadku po 24 godzinach) oszlifowaliśmy i wypolerowaliśmy jego powierzchnię. Szlifowanie przebiegało w sposób następujący: najpierw papier ścierny 400, potem papier 800, następnie 1500 i na końcu 2000. Po szlifowaniu polerowaliśmy lakier pastą polerską a na końcu – pastą wybłyszczającą.

Oklejenie Główki Fornirem 14

Powierzchnię klejenia od spodu główki pomalowaliśmy lakierem kryjącym metodą natryskową kładąc 3 cienkie warstwy.

Oklejenie Główki Fornirem 15

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

*